
Бизнис англиски – основни термини што мора да ги знаете
окт 2025.
Англискиот е интернационален јазик и втор најраспространет јазик веднаш по мандаринскиот. Познавањето на англискиот јазик денес е неопходен дел од секоја комуникација, било тоа преку маркетинг, гледање содржини на социјалните мрежи или во деловно опкружување.
Интересни факти за англискиот јазик:
· Голем број научна литература е напишана или интерпретирана на англиски јазик, а две најпознати се „За потеклото на видовите“ на Чарлс Дарвин од 1859 година и „Математички принципи на природната филозофија“ на Исак Њутн од 1687 година.
· Англицизмите се четврта најголема група странски зборови во македонскиот јазик после турцизмите, германизмите и грцизмите.
· Дури 55% од целиот интернет-содржина е напишана на англиски јазик.
· Англискиот е јазик кој најмногу се учи во светот и единствениот јазик кој има повеќе од милијарда ученици. На глобално ниво има 520 милиони говорители на овој јазик, а во 52 земји англискиот е официјален јазик.
За да бидеш во тек со модерниот деловен јазик, потребно е да имаш барем основно знаење за деловниот англиски, па затоа ти подготвивме 15 фрази од деловниот англиски што едноставно мораш да ги знаеш!
Business plan
За да биде успешна и да има свој природен развој, секоја компанија мора да започне со бизнис план. Ова е посебна стратегија која се користи за пристапување на пазарот и победување на конкуренцијата. Бизнис планот е пишан документ кој ги претставува сите важни елементи на деловната стратегија, ги наведува целите на компанијата и начините за нивно постигнување.
Strategy
Стратегијата е токму планот кој се спроведува за да се постигнат целите. Кога компанијата развива стратегија за да излезе на пазарот, обично мора да создаде визија (анг. vision), да ги изрази своите вредности (анг. values), да претстави краткорочни и долгорочни цели (анг. goal), организациона структура и многу друго.
Market
Market е збор кој се среќава и во нашиот јазик, повеќе со значење продавница, но во деловниот англиски market значи пазар. Пазарот е место каде што компанијата пласира свои производи и/или услуги. Пазарот се состои од неколку делови: потрошувачи (постоечки и потенцијални), конкуренција, снабдувачи и сите останати што можат да влијаат на работењето на компанијата на пазарот.
Financial statements
За компанијата успешно да управува со сите случувања во неа, потребно е да води постојана евиденција за својата имотна состојба, било таа финансиска или физичка. Затоа компаниите користат финансиски извештаи – документи кои ги покажуваат деталите за целокупната имотна состојба и трансакциите на компанијата.
Selling point
Selling point или буквално „продажна точка“ е главната причина зошто потрошувачот купува токму од таа компанија наместо од нејзините конкуренти. Продажната точка претставува влијанието што компанијата го остава врз потрошувачите врз основа на разликувањето на својата понуда од остатокот од конкуренцијата.
Credit
Credit во деловниот англиски има исто значење како и кредит во македонскиот јазик. Кога купуваш стан преку банка, многу е веројатно дека ќе искористиш станбен кредит кој ти го нуди банката. Позајмуваш пари од банка за да ја купиш имотот и парите ќе ги враќаш на рати со одредена камата – ова се нарекува кредит.
Equity
Секоја компанија има сопственик или повеќе сопственици. Колкав дел поседува еден поединец во компанијата се одредува со неговиот удел, односно капитал. Кога компанијата станува јавна, односно нејзините акции се тргуваат на берза, капиталот на поединецот зависи од бројот на акции кои ги поседува. За компаниите, еден од главните начини на финансирање е токму продажбата на удели.
Brand
За многу компании, ако не и за поголемиот дел, градењето бренд е клучно за успех. Брендот е она што ја разликува компанијата од остатокот на конкуренцијата. Сепак, немој да го мешаш брендот со продажната точка. Продажната точка се однесува на продажбата на производи и услуги, додека брендот е сè што ја сочинува компанијата: име, лого, бои, култура која ја развива, карактеристики и вредности со кои компанијата гради однос со купувачите, па дури и визијата што ја има.
Trademark
Секоја компанија има свој заштитен знак. Ова вклучува регистрирано име, лого и останата сопственост. За да можат да го заштитат својот бренд, компаниите користат заштитен знак кој не е далеку од патент или авторско право.
HR
HR е кратенка од human resources и значи човечки ресурси. Ова е оддел во компанијата кој се занимава со вработените и нивните потреби. Поединецот кој работи во HR е должен да вработува нови работници и да се грижи сите вработени во компанијата да бидат задоволни и продуктивни.
PR
PR е кратенка за public relations, односно односи со јавноста. На секоја компанија ѝ е потребен оддел за односи со јавноста кој е одговорен за комуникација со надворешниот свет.
Agenda
Пред секој состанок потребно е да се направи потсетник или дневен ред со кој ќе се организира остатокот од денот. Понекогаш и на македонски ќе ја слушнеш зборот „агенда“. Агендата е одличен начин да се издвојат точките за кои ќе се зборува на состанок или кои ќе се извршат во текот на денот.
Thinking outside the box
Ако си гледал филмови, серии или програми на англиски, сигурно си се сретнал со овој термин. „Размислување надвор од кутијата“ претставува начин на креативно размислување со кој ќе се дојде до решение без ограничувања и предрасуди. Идејата е да се избегнат вообичаените решенија.
Get the ball rolling
Овој идиом претставува знак за почеток. Сличен идиом е „Get down to business“. Овие изрази се користат во деловниот свет кога треба да започне некоја активност или работа по состанок, пауза или одмор.
Close a deal
Овој израз е еден од најчесто користените во деловниот свет. Најдобар превод би бил „заклучи договор“ или „заврши зделка“. Тоа значи дека преговорите се завршени и е постигнат договор кој им одговара на двете страни.
Како да го прошириш вокабуларот на деловен англиски
Свесни сме дека ова нема да биде доволно, бидејќи можеби твојата професија или област на интерес е сосема различна.
За да го прошириш своето знаење, секогаш можеш да закажеш приватен час, да купиш речник за деловен англиски и да учиш што е можно повеќе зборови. Тука се стручни книги, филмови, серии, стрипови, блогови и други медиуми преку кои можеш да го усовршиш своето знаење.
Но, најважната работа и најдобриот учител – не само за англискиот јазик, туку и за сите практични знаења – е искуството. За да го стекнеш тоа искуство, можеш да закажеш приватен час со некој од искусните предавачи на нашата платформа. Поврзи се со луѓе, разговарај на англиски секојдневно, запознај различни култури, свои врсници, колеги и идни пријатели и ќе видиш како твојот вокабулар постепено расте!
Закажи приватен час!