
Докажано е дека учениците не сакаат да учат од вештачка интелигенција и чатботови
окт 2025.
Во Америка е спроведено истражување и експериментален тест – учење со вештачка интелигенција (AI chatbot).
Ова е ретко и корисно истражување за користење на новата технологија во училиштата. Технологијата која е тестирана и функционира за основната намена за која е создадена, сега се тестира дали ќе доведе до подобрување на квалитетот на животот на студентите по математика и професорите. Следуваат неколку причини, со најважната на крајот:
Неефикасно подучување:
Клучната компетенција дури и на средно квалификуваните наставници е нивната чувствителност кон потребите на учениците. Дали ученикот е фокусиран? Дали му недостига само малку за да научи? Дали е подготвен за уште една задача или прашање?
Пример од друго време каде што професорот го убедува ученикот дека знае нешто многу корисно, иако ученикот е сигурен дека не знае. Професорот повеќепати одбива да го реши проблемот наместо студентот, бидејќи знае дека тој е само едно прашање далеку од тоа да сфати дека и самиот го знае одговорот.
Добар професор ќе знае како да го наведе ученикот да размислува и да дојде до точниот одговор, наместо само да му го даде решението.
AI chatbot не покажува никаква чувствителност, веднаш дава одговор на главното прашање за кое ученикот требало сам да размисли.
Нејасна имплементација во училницата:
Заговорниците тврдат дека чатботовите во училницата би можеле да ја реформираат наставата преку автоматско прилагодување на одговорите кон учениците, овозможувајќи им да работат со сопствено темпо.
Сепак, сè уште не гледаме ниту еден пример каде што ова ветување е илустрирано во пракса.
Добар пример за користење на вештачка интелигенција со помош на професор би бил: професорот може да препознае која е потенцијално непозната збор или термин за учениците, па да им предложи да побараат помош од бот за подучување кој користи AI за да им го појасни непознатиот термин.
Недостаток на комуникација и емоции:
Поголемиот дел од учениците кои се заедно во училница со други ученици не сакаат да разговараат со својот компјутер. Тие не сакаат компјутерот да ги пофали и гледа како паметни и успешни – сакаат тоа да го направи компетентен професор, или барем да добијат негова сугестија.
Можеби можеме да се надеваме дека учениците ќе ги користат овие чатботови дома, кога се далеку од училницата или наставниците. Но, учениците кои најверојатно имаат ресурси за користење на овие алатки – време, внимание, интернет, компјутер, знаење за формулирање прашања и толкување на резултати – прво мораат да сакаат да ги користат.
Да заклучиме:
Иако технологијата на вештачката интелигенција и чатботовите се сè повеќе применувани во образованието, постојат докази дека учениците имаат одредени резерви кон учење од нив. Овие резерви може да произлегуваат од повеќе фактори – недостаток на човечка интеракција, недостаток на емоции или ограничена способност за индивидуална поддршка.
Важно е да се напомене дека оваа тема сè уште е релативно нова, и перцепцијата на учениците може да се менува како што технологијата се развива и подобрува според нивните потреби. Клучно е AI и чатботовите да се користат како поддршка и алатка за подобрување на учењето, со задржување на балансот помеѓу традиционалните методи на настава и човечката интеракција.
За да се мотивираат учениците да учат со помош на AI и чатботови, потребно е да се создаде рамнотежа помеѓу технолошките иновации и човечката интеракција, за да се формира оптимална средина за учење. Со правилно насочување и примена, вештачката интелигенција и чатботовите можат да придонесат кон подобро образование, зголемувајќи ја ефикасноста, достапноста и персонализацијата на образовното искуство.
Учете со користење на најсовремените технологии и посветени професори на индивидуални приватни часови – закажете час на EasyPass.rs.